جستجوی آژانس مسافرتی

  • معرفی فرودگاه بین المللی شیراز


    معرفی فرودگاه بین‌المللی شیراز، فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب:

    فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و در جنوب شرقی شهر شیراز واقع‌شده است. شیراز، یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس، در منطقه‌ی کوهستانی زاگرس واقع‌شده است و آب‌وهوای معتدلی دارد. این شهر به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. فرودگاه بین‌المللی شیراز پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مجهزترین فرودگاه ایران است و تجهیزات ناوبری و الکترونیک پیشرفته‌ای دارد. از فرودگاه بین‌المللی شیراز تعدادی پرواز داخلی به شهرهای مختلف ایران و تعدادی پرواز خارجی به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس انجام می‌شود. فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، که کاربرد نظامی نیز دارد، ۲ باند پروازی به طول ۴۲۷۲ متر و ۴۳۳۴ متر دارد.

    یکی از مزیت‌های قابل‌توجه فرودگاه وجود سالن آمفی‌تئاتر، سالن پذیرایی و فضای سبز زیبا به وسعت 50 هزار مترمربع است. در حال حاضر این فرودگاه یکی از پنج فرودگاه پر رفت‌وآمد کشور به شمار می‌آید و با اجرای طرح توسعه‌ی فرودگاه به دومین فرودگاه بزرگ و پررفت‌وآمد ایران تبدیل می‌شود.

    همچنین با پیوستن به طرح یکپارچه‌سازی فرودگاه‌ها در صدور ویزا، ویزای الکترونیک در فرودگاه بین‌المللی شیراز پس از فرودگاه‌های بین‌المللی تهران و مشهد و تبریز صادر می‌شود که یکی از برنامه‌های وزارت امور خارجه جهت تسهیل در ورود گردشگران به کشور است.

    ویزاهای صادرشده از فرودگاه شیراز بیشتر برای گردشگران کشورهای حوزه خلیج‌فارس و کشورهای اروپایی اس و شامل ویزاهای درمانی نیز می‌شود. درواقع تمام گردشگران و تجار غیر ایرانی کشورهای مختلف به‌غیراز برخی کشورها مانند آمریکا، کانادا، بریتانیا، پاکستان و عراق پس از ورود به فرودگاه شیراز می‌توانند در مدت کوتاهی (کمتر از سی دقیقه) ویزای توریستی دوهفته‌ای دریافت کنند.

    اطلاعات تماس:
    مرکز تلفن ۰۷۱۳۷۲۱۸۸۹0
    اطلاعات پرواز 199
    شماره فاکس 37216969 - 071
    دفتر مدیرکل 37213333 - 071
    کد پستی 7158793136

    ترمینال داخلی
    تلفن مستقیم ۰۷۱۳۷۲۱۸۸۸۸
    تلفن داخلی ۲۰۷۰-۲۰۷۱

    ترمینال خارجی
    تلفن مستقیم ۰۷۱۳۷۲۱۸۸۸۹
    تلفن داخلی ۲۰۸۰-۲۰۸۱
    آدرس الکترونیکی
    info@shiraz.airport.ir
    وب‌سایت
    http://shiraz.airport.ir/